Faq
Lista najczęściej zadawanych pytań:
-
Dlaczego po przepięciu kabla do innego komputera internet mi nie działa?
Nasz system weryfikuje dostęp do internetu po adresie fizycznym (MAC). W przypadku zmiany komputera prosimy o kontakt z działem techniczny celem podania nowego adresu fizycznego karty sieciowej. W przypadku posiadania routera wszystkie komputery za nim łączą się z internetem bez potrzeby kontaktu z działem technicznym.
-
Jak podłączyć router?
Zapoznaj się uważnie z instrukcją obsługi routera. Zwróć szczególną uwagę aby kabel dostarczający internet był włożony tylko i wyłącznie do portu oznaczonego jako WAN lub INTERNET. Nigdy nie wkładaj tego kabla do portów ponumerowanych lub opisanych jako LAN, porty te służą do połączenia routera z Państwa pozostałymi komputerami bądź innymi urządzeniami sieciowymi. Nieodpowiednie podłączenie routera spowoduje zakłócenia w sieci i zostanie Państwu wystawiony rachunek.
-
Co należy zrobić jeżeli nie działa mi internet?
Prosimy o wyłączenie z prądu wszystkich urządzeń naszej firmy na 3 minuty (jak jest router to również). Jeśli internet nie zadziała po upływie 1 minuty od podłączenia urządzeń ponownie do prądu prosimy o kontakt z działem technicznym.
-
Nie mam internetu po przeinstalowaniu systemu?
Po przeinstalowaniu systemu wystarczy tylko zainstalować sterownik do karty sieciowej, a adresy IP zostaną przydzielone dynamicznie. Jeśli wyświetli się nasza strona 'dostęp ograniczony' prawdopodobnie był sklonowany adres MAC i należy skontaktować się z działem technicznym i podać nowy.
-
Jak mogę korzystać z internetu na paru komputerach jednocześnie?
Należy się zaopatrzyć w router, który posiada funkcje rozdzielania sygnału. Istnieje możliwość zakupienia routera u nas w firmie.
-
Jak ustawić zabezpieczenie hasłem na routerze?
Należy zalogować się na swój router wykorzystując adres bramy i wpisać hasło w odpowiedniej zakładce.
Prosimy o zapoznanie się z instrukcją routera, ewentualnie o kontakt z działem technicznym.
-
Czy mogę zastosować router po Neostradzie?
Nie można zastosować takiego routera w naszej sieci. Różni się on technologią ADSL oraz sposobem podłączania do sieci. Można zastosować routery kablowe DSL posiadające złącze RJ45 od strony WAN.
-
Nie działa mi poczta w programie outlook express itp, co zrobić?
Proszę sprawdzić czy działa w oknie przeglądarki, jeżeli tak to występuje problem konfiguracyjny w Państwa programie do poczty. Jeżeli będą mieć Państwo problem z konfiguracją prosimy o kontakt z działem technicznym.
-
Jaka jest różnica między adresem IP publicznym a IP wewnętrznym?
Adres IP publiczny jest osiągalny z całej sieci globalnej bezpośrednio i jest przypisany tylko do jednego komputera. Natomiast adres IP wewnętrzny jest adresem niewidocznym z sieci globalnej, może być zamieniany na serwerze operatora na adres publiczny ale ten adres jest wtedy współdzielony pomiędzy wiele komputerów w sieci.
-
Gdzie są montowane urządzenia radiowe i czy będę mieć zasięg na całym domu?
Urządzenia radiowe montowane są zazwyczaj na dachu budynku (w najwyższej części budynku). Zdarza się że są montowane na balkonie lub bocznej ścianie budynku pod warunkiem że jest widoczność do naszego nadajnika. Miejsce określają technicy na miejscu. Aby mieć zasięg w całym domu należy zaopatrzyć się w router bezprzewodowy.
-
Jak wygląda instalacja radiowa?
Urządzenie radiowe jest w puszce hermetycznej, która jest montowana na dachu (lub w innym miejscu jeśli jest możliwość), stamtąd schodzi kabel ethernet do komputera bądź routera, gdzie jest rownież montowany zasilacz do urządzenia wraz z adapterem POE.
-
Z czym wiąże się wymiana instalacji na światłowodową?
Aby mieć możliwość przejścia na instalację światłowodową musi być w okolicy położona nasza infrastruktura światłowodowa. W większości przypadków instalacja w mieszkaniu się nie zmieni. Do budynku zostanie doprowadzony światłowód oraz zamontowany modem światłowodowy a stamtąd kablem ethernet dojdzie do Państwa mieszkania.
-
Co z programami do wymiany plików (p2p)?
W naszej sieci wszystkie programy do wymiany plików działają poprawnie. Nie blokujemy żadnych programów do wymiany plików w sieci. Jedyne ograniczenie to wykupiony pakiet z określonym pasmem (czyli transferem).
-
Dlaczego podczas korzystania z programu p2p strony otwierają się powoli?
Programy tego typu, gdy nie są skonfigurowane prawidłowo, zabierają całe łącze (download i upload). Mogą mocno zakłócić prędkość otwierania stron www.
-
Czy jest limit ilości ściąganych/wysyłanych danych?
Nie ma limitów.
-
Dlaczego moje połączenie lokalne na komputerze pokazuje 10Mbit/s lub 100Mbit/s a ja nie osiągam takiej prędkości jak wyświetlana?
Prędkość wyświetlana na połączeniu lokalnym (kablowym) jest informacją o trybie pracy karty sieciowej oraz jej szybkości połączenia z naszymi urządzeniami i jest najczęściej dużo wyższa niż pakiet łącza internetowego wykupiony przez Abonenta.
-
Dlaczego moje połączenie bezprzewodowe na komputerze pokazuje 1/2/5.5/11/6/9/12/18/24/36/48/54 Mbit/s a ja nie osiągam takiej prędkości jak wyświetlana?
Prędkość wyświetlana na połączeniu bezprzewodowym jest informacją o trybie pracy karty sieciowej oraz jej szybkości połączenia z router'em / access point'em i jest najczęściej dużo wyższa niż pakiet łącza internetowego wykupiony przez Abonenta. Jeżeli wyświetlana prędkość jest niższa niż wykupiony pakiet, prosimy o podejście z komputerem bliżej routera / access pointa, aby poprawić siłę sygnału.
-
Mam słaby zasięg mojej sieci bezprzewodowej, jak go poprawić?
Zasięg sieci zależy od bardzo wielu czynników, między innymi od miejsca umieszczenia routera, ilości i grubości ścian pomiędzy komputerem a routerem, innych przeszkód stałych lub zakłóceń od innych sieci bezprzewodowych. Aby poprawić zasięg należy umieścić router wyżej, najlepiej w centralnym punkcie lokalu oraz w konfiguracji urządzenia wybrać kanał pracy nie zajmowany przez inne sieci.